Wspieraj Nas razem z faniMani

Wspieraj nas przy okazji zakupów w sklepach internetowych razem z FaniMani. Zebrane środki przeznaczymy na zakup pomocy dydaktycznych dla SP Zalasewo, zakup sprzętu sportowego oraz rozwijanie Pasji Dzieci.
Rozmiar liter:

Drodzy Czytelnicy,

Informujemy że książki wypożyczacie do 3 czerwca 2022 r., a zwracacie najpóźniej do 10 czerwca 2022 r.
Poniżej zamieszczamy harmonogram zwrotu podręczników dla poszczególnych klas:

Klasy 1 - 3 (zobacz)

Klasy 4 - 8 (zobacz)

Rozmiar liter:

W sobotę 7.05.22, po 2 latach przerwy z powodu pandemii covid-19, odbył się kolejny szkolny rajd rowerowy pod nazwą "Wiosna w Zalasewie". Wydarzenie to stało się już coroczną tradycją w naszej szkole. Dlatego też cieszymy się, że znów mogliśmy być razem. W pojedynku wzięły udział 34 drużyny, które składały się z dzieci oraz ich rodziców. Miały one do pokonania aż 13 km. Podczas drogi uczestnicy musieli korzystać z mapy, by dotrzeć do konkretnego miejsca i zdobyć punkty oraz wykonać zadania. Tego dnia pogoda rozpieściła wszystkich. Promyki słońca przedzierały się niemalże przez każde drzewo. Zawodnicy z radością rozpoczęli tę niezwykłą przygodę w naszej szkole przy ulicy Heweliusza 26 w Zalasewie. Trasa prowadziła m.in. przez tereny Ośrodka Rekreacji Sportu w Swarzędzu, ścieżkę rowerową przy Jeziorze Swarzędzkim czy Dolinę Cybiny. Meta usytuowana była na terenie Muzeum Przyrodniczo-Łowieckiego w Uzarzewie. Podczas trasy na uczestników czekało sporo niespodzianek, a na mecie solidny poczęstunek w postaci ciepłej zupy, kiełbasek, słodkości czy ciepłego napoju. Najszybsi uczestnicy trasy uzyskali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody. Nie zapomniano również o pozostałych zawodnikach, którzy także otrzymali upominki.

Warto dodać, że pierwsza trójka najszybszych drużyn to kolejno:

  • 1 miejsce Angelika i Maciej Bauman,
  • 2 miejsce Bartłomiej Susmarski,
  • 3 miejsce Zuzanna Repeła.

Z całego serca pragniemy podziękować organizatorom, Dyrekcji szkoły, nauczycielom oraz sponsorom tj.:

  • Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie
  • Dramers S.A.
  • Silky Touch
  • Pasieka Marcinkowscy
  • Zakłady Pierzarskie - Piórex
  • Drukarnia Europrint
  • Food Service - Michał Łucki
  • Dotyk Piękna z Mary Kay i Marleną
  • Portofino Pełne Smaku
  • Studio Figura Zalasewo Centrum Pięknej Sylwetki
  • Recepta na zdrowe życie
  • Aneta Zyber Klimczak
  • Gospodarstwo Sadownicze - Dębski Sad
  • Departament Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu
  • Przedszkole US Academy for Kids
  • Pani Marta Sobkowiak,

a także wszystkim uczestnikom i zaangażowanym w organizację tego niezwykłego przedsięwzięcia osobom.

279316114 3039489593029352 4102465968373509161 n

Zapraszamy do obejrzenia pełnej fotorelacji

Do zobaczenia za rok 😊

Rozmiar liter:

Dyrekcja, Nauczyciele, Rada Rodziców
Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie

      zapraszają do  udziału
w V Rowerowej Grze Terenowej "Wiosna w Zalasewie"

278177594 513616707138755 6206206476585837467 n

Czas trwania 9:00 – 14:00

Start – boisko Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie

Meta – polana piknikowa przy Muzeum Przyrodniczym w Uzarzewie

W programie imprezy liczne atrakcje!

Regulamin - zobacz

Karta zgłoszenia - pobierz (rodzice mogą również odebrać kartę przy wejściu A, uczniowie w pokoju nauczycielskim)

 

Rozmiar liter:

Z okazji zbliżającej się rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja
ogłaszamy akcję: "Zabierz orła na majówkę".

Projekt skierowany jest do wszystkich uczniów.
Chętni uczniowie wykonują dowolną techniką orła (rysunek, grafika itp.) i zabierają go ze sobą na majówkę.
Następnie robią selfie z orłem na tle ciekawego, majówkowego miejsca.

R.jpg
Zdjęcie należy przesłać na platformę TEAMS
do nauczyciela historii p. Magdaleny Bocheńskiej do 6 maja 2022 r.

 

Rozmiar liter:

UWAGA!

Szanowni Państwo,
z uwagi na błąd, który wystąpił podczas symulacji przydziału do klas I szkół podstawowych, nie jest możliwe opublikowanie prawidłowych wyników rekrutacji w dniu 20 kwietnia 2022 r.
Błąd został zgłoszony do serwisu firmy Vulcan i obecnie jest on szczegółowo analizowany, zaplanowana została aktualizacja systemu, która ma wyeliminować nieprawidłowości. W związku z tym zmianie ulegnie harmonogram rekrutacji do szkół podstawowych:

  • 6 maja 2022 r. godz. 15.00 - opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
  • 6 - 10 maja  2022 r. - pisemne potwierdzenie przez rodziców/opiekunów woli przyjęcia dziecka w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany
  • 11 maja 2022 r. - opublikowanie list uczniów przyjętych i nieprzyjętych (z listy zakwalifikowanych)

Przepraszamy Państwa za wszelkie niedogodności.

Zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Swarzędz z dnia 19.04.2022 r. (zobacz)

Rozmiar liter:

Szanowni Państwo,
w dniach 20 - 22 kwietnia 2022 r. w godz. 17:30 - 19:30
zaplanowaliśmy indywidualne spotkania rodziców z nauczycielami.


Harmonogram spotkań (zobacz
UWAG
A zmiany 22.04.2022 r.

 

Rozmiar liter:

Inforujemy, że w dniach 21-22 marca 2022 r.

sekretariat szkoły będzie nieczynny.

Rozmiar liter:

W najbliższy poniedziałek - 21. lutego - ruszamy z akcją zbiórki żywności "Pomocna dłoń".
Zbieramy żywność dla sióstr Elżbietanek z Poznania.
Na chwilę obecną siostry najbardziej potrzebują produktów, z których można przygotować kanapki:
margarynę do smarowania chleba, dżemy, konserwy rybne i mięsne.
Akcja potrwa do 10. marca.
Zapraszamy do włączenia się w zbiórkę wszystkich uczniów naszej Szkoły.

zbiórka żywności1

 

 



Rozmiar liter:

XXXI Edycja Międzynarodowego Konkursu KANGUR MATEMATYCZNY
odbędzie się 17 MARCA 2022r. czwartek godz. 9:00.
Wpisowe za konkurs wynosi 12 zł od uczestnika.

Każdy zgłoszony uczeń otrzymuje nagrodę uczestnictwa - zabawkę logiczną Zaplątany Kangurek.
Osoby chętne zapisują się i wpłacają kwotę 12zł u nauczycieli matematyki do piątku 17 grudnia 2021r.
Klasy II i III zapisy u wychowawcy klasy.

kngur

Rozmiar liter:

Szanowni Rodzice.
Ruszają przygotowania do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Uczniowie mogą zgłaszać się do świetlicy głównej (dolna) po kwestionariusze do wypełnienia.
Uwaga: są dwa rodzaje kwestionariuszy :

  • dla wolontariuszy głównych (dotyczy wyłącznie Wolontariuszy kwestujących z identyfikatorem) - pobierz
    dla wolontariuszy towarzyszących (kwestują bez puszki – w towarzystwie wolontariusza głównego) - pobierz

Na jednego Wolontariusza głównego przypada maksymalnie dwóch Wolontariuszy towarzyszących (uczniowie muszą ustalić między sobą z kim chcą kwestować).

*Ankiety mogą Państwo również samodzielnie dosłać na adres ośrodka kultury : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  - ankiety dostępne na stronie internetowej szkoły.

**Istnieje możliwość rejestracji Wolontariusza przez stronę (MOGĄ TO PAŃSTWO ZROBIĆ WE WŁSANYM ZAKRESIE) https://iwolontariusz.wosp.org.pl za pomocą wirtualnego TOKEN-a, otrzymanego ze Swarzędzkiego Sztabu WOŚP. W celu otrzymania TOKEN-a PROSZĘ KONTAKTOWAĆ SIĘ ZE SZTABEM – POPRZEZ OŚRODEK KULTURY W SWARZĘDZU.

***  Do ankiety głównej należy dołączyć zdjęcie Wolontariusza w wersji cyfrowej opisane
w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem Wolontariusza (e-mail lub pendrive). Zdjęcia nie mogą być mniejsze niż 600x800px, bez nakryć głowy i okularów przeciwsłonecznych.

UWAGA :
Uczniowie, którzy pobierają ankiety ze szkoły (załatwiają kwestie organizacyjne za pośrednictwem szkoły – nie dotyczy osób , które samodzielnie wysyłają maila do ośrodka bądź samodzielnie rejestrują wolontariusza przez stronę),  przynoszą wypełnione ankiety do świetlicy głównej w terminie do 29.11.2021!

WAŻNE: Ze względu na sytuację epidemiologiczną i  bezpieczeństwo  Państwa dzieci –PAŃSTWO JAKO RODZICE ZAPEWNIAJĄ IM OPIEKĘ TEGO DNIA. Szkoła załatwia jedynie kwestie organizacyjne.

Z dalszymi informacjami dotyczącymi odbioru puszek i identyfikatorów – będę pisać  bezpośrednio do rodziców uczniów, którzy dostarczą wypełnione ankiety.

Z poważaniem,
Anna Kaliszan

Rozmiar liter:

Brązowy Kolaż Książka Promocja Klubu Szkolnego Plakat

Wydarzenia i akcje towarzyszące festiwalowi:

  • Noc Księgarń do słuchania – podcasty (zobacz)

  • Lepiej (być) w księgarni – konkurs (zobacz)

  • Literatura Migana – Literacka Podróż Hestii (zobacz)

  • Biegiem do księgarń! – konkurs (zobacz)

Zobacz program

Rozmiar liter:

Szanowni Państwo,
w październiku rozpoczynają się wojewódzkie konkursy przedmiotowe.

Uczestnicy konkursu powinni wykazać się wiedzą i umiejętnościami obejmującymi i poszerzającymi treści podstawy programowej dla szkoły podstawowej.

Celem konkursów jest odkrywanie i rozwijanie uzdolnień uczniów, pobudzanie twórczego myślenia, wspomaganie zdolności stosowania zdobytej wiedzy w praktycznym działaniu, lepsze przygotowanie uczniów do nauki w szkołach wyższego stopnia lub do wykonywania zawodu, wyłonienie grona laureatów i finalistów spośród uczestników konkursu.

Prosimy o zapoznanie się z terminarzem i regulaminami wojewódzkich konkursów przedmiotowych, które zamieszczone są na stronie Kuratorium Oświaty w Poznaniu.

  • Terminarz konkursów (zobacz)
  • Regulaminy konkursów przedmiotowych (zobacz)

Zainteresowani uczniowie proszeni są o:

  • zgłoszenie swojego udziału w konkursie nauczycielom poszczególnych przedmiotów do 11 października br.
  • dostarczenie nauczycielowi przedmiotu karty zgłoszenia ucznia do konkursu najpóźniej 7 dni przed planowanym terminem szkolnego stopnia konkursu

Karta zgłoszenia ucznia do konkursu (pobierz)

Dodatkowo w celu dostosowania warunków przebiegu konkursu do indywidualnych potrzeb związanych z niepełnosprawnością lub chorobą przewlekłą należy dostarczyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych szczególnej kategorii w celu dostosowania warunków przebiegu Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego do indywidualnych potrzeb związanych z niepełnosprawnością lub chorobą przewlekłą uczestnika najpóźniej 15 dni przed planowanym terminem szkolnego stopnia konkursu

Druk zgody na przetwarzanie danych osobowych szczególnej kategorii (pobierz)

Rozmiar liter:

Zapraszamy do rodzinnego biegania = pomagania!

bieg motyli logo 1024x1024

"Bieganie to styl życia, tak samo jak pomaganie!

Jedno i drugie jest proste dla tych, co trenują, a zatem –  w ramach treningu ciała, serc i ducha: Zapraszamy do wzięcia udziału  w Biegu Motyli!"

Kiedy? 26 września (niedziela)

Gdzie? Bieg/ spacer wokół Jeziora Maltańskiego (5600 m)

START i META oraz Biuro Zawodów zlokalizowane będą na mecie Toru Regatowego Malta (od ulicy Wiankowej). Każdy może wziąć udział w Biegu, bez względu na wiek czy kondycję fizyczną. Dystans można przebiec, przejść lub przejechać (jednak kółka dozwolone są dla dzieci i wózkowiczów).

Godzina?12:00

Aby wziąć udział w biegu należy zarejestrować się do dnia 20 września oraz uiścić opłatę startową, która jednocześnie stanowi darowiznę na rzecz Hospicjum Palium w Poznaniu. Dla najlepszych przewidziane są atrakcyjne nagrody!

Organizator: Hospicjum Palium w Poznaniu

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie (zobacz)

Rozmiar liter:

Rozpoczęcia roku szkolnego 2021/2022

W roku szkolnym 2021/2022 ze względu na wytyczne MEN i GIS uczniowie spotykają się z wychowawcami w wyznaczonych salach według podanego harmonogramu

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego dla klas I, IV i oddziału przedszkolnego.

W uroczystym rozpoczęciu może uczestniczyć uczeń z jednym rodzicem (opiekunem) z zachowaniem reżimu sanitarnego – obowiązuje maseczka.

Prosimy przestrzegać wyznaczonych miejsc zbiórki – wejścia do szkoły i podanych godzin.

Uczniowie klas  V-VIII oczekują na wychowawcę na boisku szkolnym w wyznaczonym miejscu dla klasy.

 

Klasy I i oddział przedszkolny godzina 9.30 wejście A – sala gimnastyczna

Po rozpoczęciu spotkanie z wychowawcą w salach:

I a- Bielewicz Magdalena- sala 4

I b – Wojtczak Justyna- sala 3

I c – Garstka Magdalena- sala 1

Id- Majocha Beata- sala 2

Ie- Jabłońska Katarzyna- sala 5

Oddział przedszkolny – świetlica

 

 

Klasy IV godzina 11.00 wejście A – sala gimnastyczna

Po rozpoczęciu spotkanie z wychowawcą w salach:

IV a – Talarczyk Anna- sala 25

IV b – Laskowska Ewelina- sala 24

IV c – Waźbińska Anna- sala 22

IVd- Kiżło Anna- sala 30

IVe- Furmańska Marta- sala 29

IVf- Witecka- Włodarska Justyna- sala 23

 

 

Harmonogram spotkań z wychowawcą dla klas II i III.

Godzina 8.30 wejście B

II a – Szatkiewicz Kamila- sala 15

II b- Żygadło Edyta- sala 1

IIc- Jahns Faustyna- sala 2

IId- Frydrychowicz Marlena- sala 14

IIe- Retecka Alicja- sala 3.

Godzina 8.30 wejście B

IIIa- Kaczmarek Izabela- sala 13

IIIb- Malarowska Berger Bożena- sala 16

IIIc- Kruczyk Magdalena- sala 4

IIId- Źródelna Anna- sala 5

IIIe- Tylicka Katarzyna- sala 29.

 

 

Harmonogram spotkań z wychowawcą dla klas V i VI.

godzina 10.00 wejście E

Va – Czekanowicz Hanna- sala 30

V b- Bocheńska Magdalena- sala 29

Vc- Danielewicz- Plucińska Małgorzata- sala 24

Vd- Uschler Katarzyna- sala 25

godzina 10.00 wejście E

VIa – Grys-Matecka Romana- sala 13

VIb- Niedziela Ewa- sala 14

 

 

Harmonogram spotkań z wychowawcą dla klas VII i VIII.

godzina 9.00 wejście E.

VIIa – Borowska-Klimaszewska Patrycja- sala 17

VIIb- Sutuła Agnieszka – sala 6

VIIc- Kosmowska Agata- sala 20

VIId- Maćkowiak Karolina- sala 18

VII e- Czajkowska Katarzyna- sala 7

VIIf- Brzycka Magdalena- sala 19

VIIg- Grzesiak Paulina- sala 21

Godzina 9.00 wejście E.

VIIIa- Komicz Patrycja- sala 11

VIIIb- Korzycka Anna- sala 10

VIIIc- Szczepaniak Beata- sala 9

VIIId- Mikołajczak Monika- sala 8

VIIIe- Chrzanowska Emilia- sala 22.

 

 

8.30

9.00

9.30

10.00

11.00

Uwaga

II

VII

I

V

IV

 Uczniowie  klas  starszych 5-8- wchodzą do szkoły z wychowawcą z boiska szkolnego

III

VIII

Odział P.

VI

 Wejście B

Wejście E

Wejście A

Wejście E

Wejście A

Rozmiar liter:

Z okazji Dnia Dziecka

Wszystkim Dzieciakom, tym mniejszym i tym całkiem już dużym, składamy najserdeczniejsze życzenia.
Niech każdy dzień przynosi Wam radość, uśmiech i szczęście.
Życzymy również, by ten szczególny czas dzieciństwa, który niestety nie trwa wiecznie,
był pełną beztroskiej zabawy przygodą.
Niech nigdy nie opuszcza Was dziecięca wiara w to, że wszystko jest możliwe!!

194534533 2788704334774547 4937217037020169499 n

 

Rozmiar liter:

Miło nam poinformować, że ruszamy z nowym projektem w naszej szkole.
Przy współpracy z firmą Chronos organizujemy Chronos Skills Challenge,
który będzie adresowany do wszystkich uczniów z klas 1-8.

ELIMINACJE CHRONOS SKILLS CHALLENGE:

  • Podczas lekcji wychowania fizycznego każdy uczeń z klas 1-8 będzie miał możliwość wzięcia udziału w klasowych eliminacjach Chronos Skills Challenge.
    Zadanie będzie polegało na pokonaniu przygotowanego toru przeszkód w jak najkrótszym czasie.
    Wyniki pozwolą wyłonić najlepszego zawodnika i najlepszą zawodniczkę z każdej klasy, którzy awansują do Finału Szkolnego.

FINAŁ SZKOLNY:

  • Zwycięzcy wystartują w Finale Chronos Skills Challenge, w którym wyłonimy najlepszego zawodnika i najlepszą zawodniczkę na poziomach 1-3, 4-6 i 7-8.

186518779 2776705695974411 7151778759245514776 n

Rozmiar liter:

Nasi uczniowie wzięli udział w konkursie plastycznym:

"Narysuję jak pięknie segreguję".

Do 9 maja trwa głosowanie Internautów

Liczymy na Wasze głosy!

(Zagłosuj)

Zrzut ekranu 2021 04 29 234233

Rozmiar liter:

Uwaga!!!

Informujemy, że od 22 kwietnia 2021 r. można wypożyczać książki z biblioteki szkolnej.
Procedura wypożyczania nie zmienia się. Zamówienia składamy mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Są one realizowane codziennie do godziny 17.00. i przekazywane do odbioru w dyżurce szkolnej.

Nauczyciele bibliotekarze

Rozmiar liter:

Kampania „Otwórz się na pomoc" to przede wszystkim interaktywny film poświęcony problemowi uzależnienia dzieci od komputera i internetu. W ramach kampanii został stworzony interaktywny film, w którym to osoba oglądająca podejmuje decyzję. Scenariusz filmu został opracowany we współpracy z doświadczoną  psycholog dziecięcą i terapeutką Mają Pisarek. Zadaniem widzów jest pokierowanie losami Dominika – 12-letniego chłopca, który musi zmierzyć się z własnymi słabościami i uzależnieniem od gier komputerowych.  Podjęte przez widzów decyzje podczas filmu mają wpływ na przebieg fabuły. Jedne wybory przybliżają Dominika do rodziny, inne sprawiają, że coraz bardziej zatapia się w świecie cyfrowego uzależnienia.  To, jak zakończy się ta historia, zależy więc tylko od widza, bo to on podejmuje decyzje.  W kampanii „ Otwórz się na pomoc" została przygotowana także specjalna sekcja „Prawdziwe historie", w której przedstawiono historie dzieci borykających się z problemem m.in. hejtu i przemocy w sieci, uzależnienia do alkoholu, a także część poświęcona problemowi zdrowia psychicznego rodziny w zamknięciu

 

Rozmiar liter:

Z ogromną radością pragniemy poinformować, że uczeń naszej szkoły,
Paweł Majka z klasy 8b zdobył tytuł laureata w Konkursie „Złota Żaba"
w dziedzinie Języka Polskiego i Literatury. 
W trakcie konkursu Paweł wykazał się umiejętnością logicznego myślenia
i wiedzą o literaturze. 
Dyplom i nagrodę rzeczową laureatowi wręczy dyrektor szkoły. 

Serdecznie gratulujemy Pawłowi i życzymy dalszych sukcesów.

172695056 2751568735154774 8650469006328937103 n

K. Uschler

Rozmiar liter:

Wychowawcy świetlicy będą kontynuować dni tematyczne w następującej kolejności:

  • Poniedziałek - Z życia zwierząt.
  • Wtorek - Emocje małe i duże czyli jak radzić sobie z emocjami.
  • Środa- Zakoduj to sam.
  • Czwartek- Jak to jest zrobione?
  • Piątek - Mali artyści - zajecia plastyczne.

Posty będą zamieszczane w następujących godzinach: 9.00-11.30 oraz od 12.00-14.30

171294039 358676625482165 105444618171406738 n

Rozmiar liter:

Dni stają się coraz dłuższe, promienie słońca ogrzewają nasze twarze, a w powietrzu unosi się unikalny zapach. Gdy spojrzymy w niebo dostrzeżemy przelatujące klucze ptaków, które donośnie potwierdzają swoje przybycie gęganiem i kwakaniem. Wczesnym  rankiem możemy zostać obudzeni świergotem ptasiej orkiestry.  Z ziemi wychylają się białe główki przebiśniegów, rozkwitają żółte i fioletowe kielichy krokusów, wszystko budzi się do życia. Nadchodzi wiosna, wolno, nie spiesząc się, dopasowując barwy i kształty, aby ukazać się w pełnym blasku swej piękności. Zaprośmy ją do naszych domów, na tarasy i balkony. Wystarczą wesołe różnobarwne bratki w donicach, delikatne różowe stokrotki i otoczymy się przyrodą. Sprawmy, aby ta najbardziej oczekiwana pora roku  zagościła w naszym życiu i roztoczyła swój niepowtarzalny czar.

Katarzyna Uschler

 

Drodzy uczniowie. Wielkimi krokami zbliża się pierwszy Dzień Wiosny 
Z powodu zdalnego nauczania nie będziemy mogli go obchodzić w murach naszej szkoły...
Jednak przychodzimy do Was z pomysłem!


Obok znajduje się link (zobacz link), pod którym możecie wysyłać zdjęcia waszego autorstwa
z elementami wiosennymi, np. kwiatami, kapeluszami – mogą być z poczuciem humoru, zdjęcia kompozycji wiosennych, wianków itp.

Temat przewodni - wiosna w obiektywie

Życzymy udanej zabawy i czekamy na wasze fotografie.

Termin nadsyłania zdjęć - 22.03.2021 r.

Wiosna

 

Rozmiar liter:

Informujemy, że Konkurs Matematyczny Kangur, odbędzie się 22 kwietnia 2021 r. 

Rozmiar liter:

14 marca Międzynarodowy Dzień Liczby π.

Zrzut ekranu 2021 03 15 111944

W tym roku z tej okazji klasa 7B

wzięła udział w projekcie „Zaπszmy π”.
Oto 142 cyfry po przecinku liczby π przygotowane przez uczniów (zobacz)

Rozmiar liter:

Szanowny Młody Czytelniku,

czytanie to ćwiczenie dla głowy. Z serią „Czytam sobie” dowiesz się o smoku-żarłoku,
o kłopotach Baby Jagi, o podstępie maga Abrakadabry i pięknym golu Lewego.

Co jeszcze?

Dowiesz się, gdy otworzysz książkę!

Weź udział w zawodach wzmacniających mądrość! Wiedza to super moc!

Książki z tej serii można wypożyczyć ze szkolnej biblioteki.

bookflix

Rozmiar liter:

Dziękujemy za udział w akcji i rozmowy inspirujące do dalszego działania.

Dobro Państwa dzieci leży nam na sercu,
dlatego zapraszamy do udziału w kolejnej edycji poszerzonej o nową ofertę.

Zespół logopedów Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie

 

Zrzut ekranu 2021 03 04 083353

Rozmiar liter:

Trwa akcja "Opatrunek na ratunek"

Przyda się każdy bandaż (czy to dziany, czy elastyczny) gazy (jałowe i niejałowe), kompresy (jałowe i niejałowe), plastry opatrunkowe, rękawiczki gumowe, wata.
Jeśli chcesz się włączyć w akcję, zapakuj opatrunki w reklamówkę lub pudełko, podpisz swoim imieniem i nazwiskiem oraz klasą i przynieś do szkoły. Paczkę zostaw na portierni.

Akcja trwa do 15. marca 2021 roku.

Zrzut ekranu 2021 02 24 080719

 

Rozmiar liter:

Witajcie Uczniowie!

W tym roku, z powodu zdalnego nauczania nie będzie tradycyjnej poczty walentynkowej.
Jednak przychodzimy do Was z pomysłem!

Obok znajduje się link (zobacz), pod którym możecie wysyłać swoje anonimowe "walentynki". 
Wasze wpisy nie będą widoczne od razu, ale będziemy je zatwierdzały kilka razy dziennie. 
Wulgarne wiadomości nie będą publikowane.

Możecie wchodzić na stronę dowolną ilość razy do 15 lutego, by wpisać swoje życzenia,
bądź po prostu przeczytać te, które już się tam znajdują...
Kto wie, może znajdziecie wpis skierowany do Was?

poczta walentynkowa

Rozmiar liter:

Okres zimy to bardzo trudny czas dla osób ubogich i bezdomnych. Z chęci niesienia pomocy zrodziła się szkolna inicjatywa kierowana do uczniów klas I-III i ich Rodziców pod hasłem: DAR SERCA DLA POTRZEBUJĄCYCH. W ramach akcji pomożemy Siostrom Elżbietankom z Poznania przy ul. Łąkowej 4, które każdego dnia wydają ok. 300 posiłków potrzebującym. Celem akcji jest zbiórka makaronu, ryżu, kaszy, herbaty. Liczy się każda pomoc. Dzięki zaangażowaniu w akcję pokażemy dzieciom, że warto pomagać, że tolerancja i empatia nie są nam obce.

rys

Rozmiar liter:

Szanowni Państwo,
w grudniu zaplanowaliśmy indywidualne spotkania rodziców z nauczycielami. Harmonogram spotkań w tabeli poniżej.

Połączenie z nauczycielem będzie odbywać się na platformie Teams przez konto dziecka, na czacie prywatnym, po wcześniejszym zgłoszeniu informacji nauczycielowi przedmiotu przez e-dziennik. Nauczyciel po otrzymaniu od Państwa informacji przekaże konkretną godzinę połączenia.

spotkania grudzien

Rozmiar liter:

Drodzy Uczniowie,
Czytelniczki i Czytelnicy,

Tu Szkolna Biblioteka i Wasze Książki.
Przypominamy, że jesteśmy dla Was.
Wiemy, że niektórzy nas potrzebują.
Potrafimy wciągnąć po uszy, rozśmieszyć do łez, odgonić Smutek i przegonić Nudę.
A lektury? Niezbędne w szkole, też zdalnej.
Czekamy na półkach. Chcemy odwiedzić Was w domach.

Wystarczy, że napiszecie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
i zamówicie książkę, podając autora, tytuł, swoje nazwisko i klasę.

Przeczytane książki możecie oddać w szkole:
wejście A (ale inny karton – tu przechodzimy kwarantannę 😉, załączcie kartkę z imieniem, nazwiskiem i klasą).

miś i książki

Wasze książki, książeczki, lektury

Rozmiar liter:

Szkoła Podstawowa nr 2 w Zalasewie powstała w 2015 roku. Uczęszcza do niej ponad 800 Uczniów, którzy często angażują się w rożne inicjatywy społeczne. Rada Rodziców co roku organizuje Kiermasz Świąteczny, który z roku na rok cieszy się co raz to większym zainteresowaniem. Obecna sytuacja spowodowała, że nie może się on odbyć w tradycyjny sposób na auli szkoły, z konkursami, koncertami, stoiskami klas i publicznością, przy śpiewach Uczniów, zapachu pierników i ciast. Mimo wszystko zdecydowaliśmy, że podtrzymujemy szkolną tradycję i przenosimy się do świata wirtualnego.


W tym celu przygotowaliśmy specjalną stronę na profilu Facebook, za pośrednictwem, której możesz licytować przedmioty przygotowane przez Uczniów, lokalnych artystów i przedsiębiorców. Kiermasz Świąteczny odbywa się na stronie (wejdź)


Pewnie zastanawiasz się na co właściwie zbieramy pieniądze. Cieszymy się, że Ciebie to ciekawi i już śpieszymy z odpowiedzią. Zbieramy na dokończenie pracowni językowej - laboratorium językowego, w którym Dzieciaki będą szlifować swoje umiejętności językowe.

Dlaczego pracownia językowa w szkole? Pracownia językowa pozwala na przygotowanie indywidualnego procesu nauczania, umożliwia głośny trening wymowy, pomaga w przełamywaniu naturalnego oporu do rozmów, daje poczucie maksymalnego wykorzystania czasu lekcyjnego, jest gwarancją koncentracji uczniów, mobilizuje ich do skupienia i ćwiczeń. Dodatkowo cechuje się wysoką skutecznością nauczania. Można tak wymieniać bez końca.


Jak co roku 30% zysków z Kiermaszu Świątecznego trafia bezpośrednio na potrzeby Klas w Szkole Podstawowej nr 2 w Zalasewie i pozwala im wykorzystać te pieniądze np. na zakup książek na zakończenie roku szkolnego, dla każdego ucznia.


Gorąco Was zachęcamy do uczestnictwa w Kiermaszu Świątecznym i licytowaniu wystawionych przedmiotów lub bezpośredniego zasilenia naszej zrzutki (wejdź)

Kiermasz Świąteczny organizowany jest w terminie 1 - 18 grudnia 2020 r.


Położyliśmy wszystkie ręce na pokład, a czy Ty pomożesz nam osiągnąć nasz cel?
Bardzo na to liczymy i serdecznie dziękujemy.


Do zobaczenia, na Kiermaszu Świątecznym on-line :)
Będzie się działo! Czekamy na Ciebie i dziękujemy za każdą nawet najdrobniejszą wpłatę.

Regulamin kiermaszu: (zobacz)



Dziękujemy za Twoje wsparcie
Rada Rodziców przy SP nr 2 w Zalasewie

Rozmiar liter:

Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji akcji MEN „Szkoła do hymnu"
i odśpiewania „Mazurka Dąbrowskiego"
we wtorek, 10 listopada o godz. 11:11.

124556701 2633646886946960 6407780203354148836 o

Rozmiar liter:

PLAN DZIAŁAŃ SZKOLNEGO WOLONTARIATU w roku szkolnym 2020/2021

Ze względów na obostrzenia związane z występowaniem zagrożenia Covid-19 wolontariusze z naszej szkoły nie mogą uczestniczyć w spotkaniach: w Domach Pomocy Społecznej, w Klubie Seniora, w szpitalach, w przedszkolach, na festynach. Nie mogą także realizować projektu pomocy młodszym uczniom „Pomocna dłoń”.

Mimo trudnych warunków wolontariat zaplanował przeprowadzenie kilku zbiórek. Pierwsza z nich odbędzie się na rzecz Fundacji Pomocy Humanitarnej Redemptoris Missio. Druga ma na celu zorganizowanie słodkich prezentów z okazji świąt „Miód-cud, samo zdrowie” dla podopiecznych z Domu Pomocy Społecznej Sióstr Serafitek w Poznaniu. Zaplanowana jest także pomoc zwierzętom ze Schroniska w Skałowie oraz spotkanie z wolontariuszami, którzy pomagają w kraju i na świecie, dowiemy się co to jest „Motyli wolontariat”. Oprócz powyższych działań przez cały rok szkolny będziemy zbierać plastikowe nakrętki dla Antka – Akcja „Pomagamy Antkowi” w każdy pierwszy czwartek i piątek miesiąca od listopada (A.Waliszka-Pieprzyk).


PAŹDZIERNIK

III „BIEG MOTYLI” (edycja 2020 – jesień) –

Bieganie to styl życia, tak samo jak pomaganie!
 Jedno i drugie jest proste dla tych, co trenują, a zatem –

 w ramach treningu ciała, serc i ducha:

 Zapraszamy do wzięcia udziału  w III edycji Biegu Motyli!  

Więcej informacji na stronie https://hospicjum-palium.pl/bieg-motyli-3/ (indywidualne zapisy)

„Kwietna łąka” – sadzenie wiosennych kwiatów na obszarach zielonych przy szkole – zaangażowanie całej społeczności szkolnej w październiku pierwsza grupa –zerówka i nauczanie początkowe. (K. Jabłońska, K. Tylicka, B. Majocha, A. Sutuła, R. Grys-Matecka))

LISTOPAD

AKCJA ORGANIZOWANA PRZEZ POZNAŃSKĄ FUNDACJĘ POMOCY HUMANITARNEJ REDEMPTORIS MISSIO: akcja Włóczkersi – w jej ramach zbierane będą nowe włóczki, z których Panie Włóczkerski wydziergają ciepłą odzież dla dzieci z Afganistanu. Włóczki zbierają uczniowie danej klasy w swojej przypisanej sali. Nauczyciel – wychowawca odnotowuje udział ucznia w akcji na karcie działań wolontariusza. (K .Nowak, K. Tylicka, A. Kaliszan)

GRUDZIEŃ

Słodki prezent na święta Bożego Narodzenia dla dzieci z DPS-u Sióstr Serafitek  „Miód-cud samo zdrowie”. W DPS-ie jest sześć grup po dziesięcioro dzieci z różnymi niepełno sprawnościami. Naszym zadaniem jest zorganizowanie 12 litrowych słoików miodu po dwa na grupę, aby w ten sposób okazać serce dzieciom z DPS-u w zimowe dni. Zaangażowanie wszystkich klas. (R.Grys-Matecka, B.Gizelska)

STYCZEŃ

Spotkanie z Panią Martą Wawrzyniak wolontariuszką z projektu “Studenci bez granic” (współpraca ze studentami UAM w Poznaniu-Koło Naukowe Edukacji Międzykulturowej). Pani Marta przedstawi uczniom: poziom życia, problemy dnia codziennego oraz radości i marzenia dzieci z Madagaskaru. (R.Grys-Matecka, B.Gizelska)

LUTY

AKCJA ORGANIZOWANA PRZEZ POZNAŃSKĄ FUNDACJĘ POMOCY HUMANITARNEJ REDEMPTORIS MISSIO: „Opatrunek na ratunek”- zbiórka materiałów opatrunkowych do szpitali w Afryce (Tanzania, Kamerun) https://www.medycynamisjach.org/aktualnosci/132-opatrunek-na-ratunek (K. Nowak, K. Tylicka, W. Wypychowska, K. Jabłońska)

MARZEC

Pomoc zwierzętom ze Schroniska w Skałowie- zbiórka karmy, starych ręczników, które wykorzystywane są do ścielenia psom w budach. Zaangażowanie wszystkich klas. (W. Wypychowska, A. Kaliszan, Paulina Jaśkowiak)

KWIECIEŃ 

AKCJA ORGANIZOWANE PRZEZ POZNAŃSKĄ FUNDACJĘ POMOCY HUMANITARNEJ REDEMPTORIS MISSIO: „CZARY MARY- OKULARY” – zbiórka okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych, w dobrym stanie, nieuszkodzone. Okulary zbierają uczniowie danej klasy w swojej przypisanej sali. Nauczyciel – wychowawca odnotowuje udział ucznia w akcji na karcie działań wolontariusza. (K. Nowak, K. Tylicka, P. Jaśkowiak)

W ramach Dnia Ziemi:

  • „Rodzinne sprzątanie świata” – zadbajmy o Naszą Małą Ojczyznę.
  • Spotkanie z przedstawicielem Związku Międzygminnego „Gospodarki Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”- Jak dbać o nasze środowisko? Pomysły i realizacja w wykonaniu wolontariuszy. (R. Grys-Matecka, A. Sutuła, B. Majocha)

MAJ

„Motyli wolontariat”- współpraca z Hospicjum Palium w Poznaniu: malowanie motyli, spotkanie z wolontariuszami z Hospicjum. (A.Kaliszan, K. Jabłońska, R.Grys-Matecka)

Realizacja projektu interdyscyplinarnego „Miód cud- fascynujące życie pszczół”.

CZERWIEC

Podsumowanie działalności szkolnego wolontariatu.

Rozmiar liter:

Troska o środowisko naturalne, ekologiczny sposób życia to zagadnienia zyskujące coraz większe zrozumienie i poparcie. Stają się inspiracją dla wielu działań, również tych podejmowanych w Swarzędzu. Jedną z naszych inicjatyw jest Eko Babie Lato – festyn rodzinny o ważnym przesłaniu edukacyjnym. Po rocznej przerwie, 12 września na Scenie nad Jeziorem, festyn odbędzie się po raz dziewiąty.
Eko Babie Lato to przestrzeń dla dzieci i nie tylko, z ciekawymi propozycjami warsztatów, konkursów i pokazów, których myślą przewodnią jest ekologia i ochrona przyrody.
Inspirujące warsztaty decoupagu na plastrach drewna, tworzenia witraży roślinnych, instrumentów, czy zwierzątek pokażą jak można w twórczy sposób wykorzystać materiały przeznaczone do recyclingu. O tym, co dzieje się w lesie dowiemy się na stoisku Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych.
Promować będziemy korzystanie z komunikacji miejskiej - ekologicznej alternatywy dla jazdy samochodem.  Zaprezentujemy także jak działa autobus hybrydowy.
Ekopatrol Straży Miejskiej w Swarzędzu pokaże górną metodę spalania węgla w domowych piecach, zademonstruje także działanie zadymiarki używanej do wykrywania nielegalnych podłączeń kanalizacji sanitarnej. Pomalujemy samochody przeznaczone na złomowanie.

Serdecznie zapraszam rodziny i grupy do wzięcia udziału w konkursach: Ekociuszek oraz Ekopociąg, których uczestnicy mają za zadanie wykonać strój bądź model pociągu z materiałów przeznaczonych do recyclingu. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody!

Zachęcam też do wielkiej zbiórki: elektrośmieci, zużyte baterie, odpady wielkogabarytowe.
15 września, w piątek – godz. 10:00-18:00,
16 września, sobota – w godz. 10;00-14:00,
na parkingu, przy skrzyżowaniu ul. Strzeleckiej i Jesionowej (przy hali sportowej SCSiR). W zamian – roślinki i upominki.

Marian Szkudlarek
Burmistrz Miasta i Gminy Swarzędz

Eko Babie lato A4

Rozmiar liter:

Szanowni Państwo, 
identyfikatory, które upoważniają Państwa do odbioru dziecka w roku szkolnym 2020/2021, można pobrać w dniu 1 września br.:

  • klasy I-II – podczas spotkań z wychowawcą (sala gimnastyczna),
  • klasy III – przy wejściu B, w wyznaczonym miejscu – stanowisku wychowawcy świetlicy.
Rozmiar liter:

Szanowni Państwo,
w roku szkolnym 2020/2021 świetlica szkolna będzie funkcjonować w godzinach od 6.30 do 16.30.
Przyjęcie dziecka do świetlicy odbywa się na podstawie karty kwalifikacyjnej dostępnej na ze strony szkoły.
Osoby zainteresowane proszone są o jej wydrukowanie i wypełnienie. Karty kwalifikacyjne należy przynieść na rozpoczęcie roku szkolnego 1.09.2020 roku.
Ze względu na sytuację epidemiologiczną dzieci uczęszczające do świetlicy powinny być wyposażone w wyprawkę do świetlicy służącą do realizacji zajęć świetlicowych.

Karta zgłoszenia dziecka do świetlicy w roku szkolnym 2020/2021 (pobierz)

Wyprawka plastyczna do realizacji zajęć w świetlicy w roku szkolnym 2020/2021

  1. blok techniczny – kartki białe
  2. blok techniczny – kartki kolorowe
  3. klej w sztyfcie
  4. pędzel cienki (do malowania farbami akwarelowymi)
  5. pędzel średni (do malowania farbami plakatowymi)
  6. pastele (podpisane opakowanie)
  7. temperówka, gumka do mazania
  8. kredki ołówkowe
  9. nożyczki
  10. teczka w formacie A4 podpisana imieniem, nazwiskiem oraz klasą

Powyższe materiały prosimy dostarczyć do świetlicy w siatce podpisanej imieniem, nazwiskiem oraz klasą, do której uczęszcza dziecko.

Wychowawcy świetlicy